Organizacija vjenčanja: samostalno ili uz pomoć agencije?

Organiziranju vjenčanja većina se mladenki (pa i poneki mladoženja) neizmjerno veseli i možda već godinama maštaju o tome kakva će biti torta, kakav će biti buket, čime će ukrasiti salu, koliko će gostiju pozvati i slično. Međutim, ponekad mladenci shvate da im organizacija vjenčanja možda oduzima ipak previše vremena, posebno ako su oboje zaposleni i imaju ispunjen dnevni raspored. U tim se slučajevima mladenci mogu obratiti agencijama koje su specijalizirane za organizacije raznih događanja pa tako i vjenčanja. U zapadnoeuroopskim krajevima, pa i diljem svijeta, praksa angažiranja tzv. wedding planera ili organizatora vjenčanja postala je uobičajena. Kod nas to još nije toliko često, ponajprije zbog financijskih mogućnosti mladenaca, ali ipak nije nepoznanica.

Ako imate tu mogućnost angažiranja organizatora vjenčanja, ali se dvoumite biste li ga trebali anagažirati ili ne,  u nastavku pročitajte što sve podrazumijeva jedna, a što druga opcija.

Angažiranje organizatora vjenčanja

Angažiranje osobe koja će Vam zapravo osmisliti cijelo vjenčanje i misliti na sve ono što Vama možda ne bi odmah palo na pamet čini se idealnim potezom, a on to svakako i može biti ako si možete to priuštiti. Računajte na to da ćete za agenciju morati izdvojiti nekoliko tisuća kuna, a iznos varira ovisno o tome radi li se o poznatoj agenciji s brojnim referencama ili pak o tvrtci koja je tek u svojim začecima.

Organizator vjenčanja tijekom mjeseci prije svadbe postaje osoba s kojom komunicirate svakog tjedna. On je taj koji će prije svega sjesti s vama mladencima, raspraviti o budžetu, o vašim željama i idejama, a potom će prionuti na posao. To su osobe koje će zapravo cijeli proces organizacije vjenčanja iznijeti umjesto Vas i nositi Vaš stres kako biste Vi mogli uživati u naljepšem danu u svom životu.

Dakako, angažiranje organizatora vjenčanja ne znači da Vi nemate pravo glasa u kreiranju svoje svadbe. Štoviše, organizaotori vjenčanja će puno više cijeniti kažete li mi sve svoje želje i prohtjeve jer će lakše znati na što se moraju usmjeriti. Ono što je njihova prednost je to što će oni znati najbolje lokacije koje Vas mogu zanimati s obzirom na Vaš budžet, znaju sve eventualne zamke najma restorana i mogućih naknadnih troškova. Oni će za vas organizirati apsolutno sve – od pozivnica i zahvalnica, preko jelovnika, rezervacije lokacije, pripreme poklona za uzvanike, pa čak Vam mogu preporučiti i najbolje salone, vizažiste i stiliste. Mogu Vam dati i zanimljive prijedloge kojih se Vi možda ne biste odmah sjetili kao npr. vjenčanje u balonu, na seoskom imanju, u restoranu na vrhu nebodera i slično.

Ono što je najvažnije tijekom cijelog procesa jest da surađujete s organizatorom i na vrijeme mu kažete ako Vam se ne sviđaju njegove ideje. Iskreno mu recite sve što mislite o eventualnim prijedlozima. Najvjerojatnije je da će ipak mladenka provesti najviše vremena s organizatorom pa je važno da budete na istoj valjnoj duljini.

Organizator će Vas morati vrlo često kontaktirati kako biste došli na biranje menija, cvijeća, poklona za uzvanike, dekoracije za stol i drugih sitnica. Pobrinite se da mu date svoj kontakt, ali i da mu napomenete vrijeme u koje ste dostupni, Organizatori vjenčanja svjesni su da su mladenci dostupni tek nakon svog radnog vremena pa i tome prilagođavaju termine razgledavanja lokacija i biranja svih sitnica  potrebnih za savršeno vjenčanje prilikom kojih Vi trebate biti prisutni.

Prije nego što odaberete konkretnu agenciju, odnosno organizatora vjenčanja, porazgovarajte s nekoliko njih. Ako već pri prvom razgovoru osjetite da određeni organizator nije za Vas i da ima potpuno drugačiju viziju vjenčanja, tražite dalje. S njime ćete morati vrlo često komunicirati i to je osoba koja će se pobrinuti da se Vaš najljepši dan približi onome iz Vaših snova, upravo onako kako ste ga zamišljati pa je vrlo važno da se međusobno slažete.

Na prvom razgovoru svakako postavljajte mnogo pitanja kako biste znali koliko se dobro snalaze u svome poslu. Upitajte ih o broju vjenčanja koja su organizirali, o cvjećarama s kojima surađuju, o cateringu koji najčešće angažiraju, o lokacijama koje bi Vam preporučili s obzirom na Vaše želje i mogućnosti. Važno je da odmah dogovorite budžet preko kojeg se neće prijeći. 

Samostalno organiziranje vjenčanja

Za one koji ne žele angažirati profesionalnog organizatora vjenčanja ili pak nemaju financijske mogućnosti, jedino je rješenje da se sami pobrinu za sve detalje. To nipošto nije lošije, ali će od Vas zahtijevati više Vašeg slobodnog vremena.

Prije svega, potrebno se dobro organizirati. Nabavite posebnu bilježnicu ili planer u koji ćete moći sve zapisivati; sve od adresa i telefonskih brojeva bendova, cvjećara i slastičara pa sve do svojih ideja vezanih uz dekoraciju prostora i poklone gostima.

S obzirom da je to mnogo posla za jednu osobu, zamolite za pomoć zaručnika ili pak mamu i prijateljice, a zasigurno će i Vaša vjenčana kuma biti uvijek uz Vas.

Prilikom odabira lokacija ili pak vjenčanice povedite nekoga sa sobom kako biste dobili objektivno mišljenje. Međutim, uvijek neka na prvome mjestu bude ono što Vi želite, a ne ono što drugi mislle da su Vaše želje.

Ne zaboravite na vremenski period koji Vam je ostao do vjenčanja i posložite si prioritete. Krenite od najma lokacije, dogovaranja datuma sa svećenikom i matičarom, odabira vjenčanice, a potom se pozabavite glazbom, tortom, jelovnikom,  cvijećem i dekoracijama.  Na internetu možete naći pregršt savjeta koji će Vas usmjeriti u planiranju vjenčanja. Prvo odaberite temu svog vjenčanja ili barem tematsku boju, a potom mu sve ostalo prilagodite.

 

Bez obzira za koju ćete se opciju odlučili, upamtite da je najvažnije da vjenčanje bude baš onakvo kakvo ste željeli Vi i Vaš partner, a ne onakvo kakvim ga vide drugi.

Ova web stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Pregledavanjem ove web stranice pristajete na upotrebu kolačića.